Vyhodnocení tepelného poškození hliníkových leteckých konstrukcí


Letecké konstrukční materiály jsou tvářeny za účelem získání vyšší pevnosti či získání požadovaných fyzikálních a mechanických vlastností. Vliv tepelného zpracování jako je proces stárnutí používaný ke zvýšení pevnosti slitiny, je spojený s fyzikálními vlastnostmi slitin a jejich měrnými elektrickými vodivostmi  Při tomto typu tepelného zpracování obvykle měrný odpor klesá a konduktivita stoupá [1].

Na stejném principu jako při tepelném zpracování je založeno měření a vyhodnocení tepelného poškození letecké konstrukce např. při zásahu bleskem. Vliv tepelného namáhání mění fyzikálními vlastnosti slitin a jejich měrnou elektrickou vodivost.

Reference:

  • Boeing 737

[1] MCMASTER, R., McIntire, P., Mester, M.L. Nondestructive Testing Handbook. 2. vyd. U.S.A. 1986. 677s. ISBN 0 – 931403 – 01 - 4